در طی مصاحبه ای که وبسایت خبری Penny Arcade با کارگردان هنری (Creative Director) استودیوی بازیسازی ID Software، تیم ولتس، صورت داده، وی اظهار داشت که زمان رونمایی از RAGE، این که چهار سال قبل از عرضه ی رسمی به نمایش بازی پرداخته اند، یک تصمیم کاملا اشتباه بوده و وی پذیرفته است که آن*ها خیلی زود دست به انجام رونمایی زده اند. تیم ولتس اضافه کرد که دیگر همچین اشتباهی را مرتکب نخواهند شد.
وی در ادامه ی صحبت هایش اظهار داشت که استودیوی آن ها در آینده ، برای مقصدگاه بعدی بازی هایشان مانند Quake و Wolfenstein، دقیقا همین سیاستی که سازندگان Half Life و Skyrim پیش گرفتند، یعنی سیاست سکوت و محرمانه بودن پروژه های آن ها تا نزدیکی های زمان عرضه، اتخاذ خواهند کرد.
وی گفت: "نکته ای که از پروژه ی RAGE و همچنین کار کردن با ناشران بزرگ مانند EA و Bethesda آموختیم، این بود که ما خیلی زود [نسبت به زمان عرضه] به نمایش کارهایمان می پرداختیم."
او در ادامه اذعان داشت: "موردی که قبلا در برخی صبحت هایم به آن اشاره داشتم، نگرانی من در مورد درک درست مردم از مبارزات مبتنی با وسایل نقلیه در زمان رونمایی ما از RAGE و آن چیزی که من برای این قسمت از بازی در نظر داشتم، بود. او اضافه کرد: "نمایشهای اولیه ای که از این مبارزات داشتیم، در نهایت باعث درک نادرست مردم از چگونگی انجام این مبارزات شد."
"همه می دانند که Valve در حال کار بر روی Half Life 3 می باشد و به نظرم این که آن ها هیچ نمایشی از بازی ندارند، بسیار کار خوب و به جایی است. سرانجام وقتی آن ها بازی را به نمایش می گذارند، باعث به وجد آمدن همه ی مردم می شود."
وی با سرمشق قرار دادن سازنده های Skyrim در این خصوص، اظهار داشت: "زمانی که آمادگی کامل داشته باشیم که کارهای خود را نشان دهیم، حتما برنامه ای برای [نمایش] آن ها خواهیم چید."
وی در آخر گفت: "همه از این موضوع مطلع بودند که Todd Howard در حال کار بر روی Elder Scrolls جدیدی بود. رونمایی از بازی، ده ماه قبل از عرضه ی آن، کاملا برنامه ی مناسبی برای این کار بوده است. امیدواریم که ما نیز بتوانیم این کار را دوباره انجام دهیم."
منبع