Tore Blystad گفته است که در ابتدا قرار بود Agent 47 در اولین ساختار بازی از ویژگی سلامتی شارژ شونده بهره ببرد که این اتفاق عملی نشد.
و حالا اقای Tore Blystad در طی مصاحبه ی خود با OPM دلیل حذف ان را گفت:" اگر دوست دارید این قسمت را هم به عنوان یک قسمت واقعی از سری بازی های هیتمن بازی کنید باید بیشتر روی ان فکر کنید مثلا اگر شما بخواهید همین طور به صورت مداوم حمله کنید و بعد برای بازیابی سلامتی خود عقب نشینی کنید تمام چالش بازی از بین خواهد رفت. ما یک سیستم Hybrid گونه برای بازی به وجود اورده ایم و مکان های مختلفی در بازی برای به دست اوردن سلامتی شما گذاشته ایم. ما میخواهیم تمام این مکانیزم های در حال ساخت را در بازی بگذاریم مثلا ما checkpoint هایی در بازی خواهیم داشت که باعث راحت تر شدن مرور بخش های مختلف بازی که بسیار بزگ است میشود. در قسمت های قبلی نوعی اثر پروانه ای وجود داشت به این عنوان که مثلا شما کاری را در یک منطقه از محیط بازی انجام میدادید و سپس عملی که انجام داده بودید گسترش پیدا میکرد و تمام نقشه های شما را خراب میکرد برای مثال شما 3 ساعت از وقت خود را صرف رسیدن به هدف خود میکردید که ناگهان شاهد این بودید که تمام کار هایی که در این 3 ساعت انجام دادید در عرض 3 ثانیه نابود میشد و همینطور ما میخواستیم بازی کنان احساس ازادی عمل زیاد کنند و کار های مختلفی را انجام دهند و با موانع بازی مقابله کنند و در طرف مقابل بازی هم با ان ها مقابله کند اما این سریعا باعث خرابی کار های شما نمیشد."
و اما در اخر این خبر به این نکته اشاره شده است که ایشان گفته اند درجه ی سختی بازی Hitman: Absolution از عنوان اول این سری هم سخت تر خواهد بود!
منبع